tisdag 26 augusti 2008

Frukt i farten

I en underavdelning till Mat jag mött så ska vi idag ta upp en frukt som åtminstone jag inte hade hört talas om tidigare. Enligt Wikipedia så kan den heta sugar apple, custard apple eller sweetsop. En söt frukt med fult skal och en massa kärnor.

Davin hade köpt såna till lunchen idag. Gott, men tyvärr så är de tydligen bara tillgängliga en kort tid. Vi får väl passa på att äta som tokiga.

Igår såg jag en trafikssäkerhetsreklam på TV som fick mig att skratta. De informerade om att man inte får korsa dubbla heldragna linjer. Med tanke på att 75% av alla här nere kör en blandning av höger- och vänstertrafik så lär ju inte det budskapet gå hem direkt.

Det enda jag sett som har hindrat folk att byta sida är de stora betongklumparna de har i mitten av vägen på Monivong. Men det medför ju å andra sidan att folk kör på fel sida längre.

1 kommentar:

Susanne sa...

Jag skrattade också//Styvpappan Kjell