tisdag 7 oktober 2008

Sjukhus

Nu har det varit lite körigt ett tag.

För två veckor sen så låg jag och försökte sova bort en förkylning när Davin kom in och sa att Deth (lillebror) blivit påkörd.

Det visade sig att han och två kompisar blivit påkörda av en bil när de åkte moto. Davin åkte först till olycksplatsen och där fick hon reda på att Deth blivit körd till en liten sunkig "klinik".

De hade röntgat Deths ben och han hade brutit bäggen benen i smalbenet på ett rätt otrevligt sätt. Kliniken kunde inget göra så Davin fick börja jobba för att få iväg honom till ett riktigt sjukhus.

Första problemet var att den sunkiga kliniken ville ha en massa pengar och vägrade släppa Deth innan de fått betalt. Jag kunde inte åka dit eftersom allt skulle ha blivit mycket dyrare om jag visade mig där.

Efter att jag lyckats få dit lite pengar så fick Davin iväg honom till ett sjukhus. Där fick ha vänta en dag på operation, men de lyckades skruva ihop honom.

Sjukhuset var också rätt sunkigt. Om man ville ha medicin så kunde man gå ut och köpa det. Ville man ha rena lakan så fick man tvätta.

När det rullade in Deth till operationssalen så kom det fram en sköterska till Davin och försökte blåsa henne på lite extra pengar till "medicin".

Davin och hennes syskon har varit hos honom varje minut i nästan två veckor. De vill absolut inte lämna honom ensam där.

Igår fick han äntligen åka hem. Det kommer att ta lång tid för benet att läka, men det verkar som om att det kommer att blir bra.

Tur att man har en försäkring som inkluderar vård i Thailand...

Inga kommentarer: