måndag 20 oktober 2008

Död

I eftermiddags så dog vår granne. Han skulle köra till jobbet men hann bara ungefär 10 meter till första kurvan innan han dog. När bilen sakta rullade mot trottoarkanten så kom alla springande.

De försökte återuppliva honom, men misslyckades och sjukhuset kunde inte heller göra något.

Jag befann mig på jobbet, men när jag kom hem så låg han lik i lägenheten brevid. De har öppnat framsidan av lägenheten och de eldar olika saker runt honom.

Fullt med folk och massa aktivitet. De håller just nu på att pryda och sätta upp högtalare så de kan spela musik.

I morgon kommer han troligtvis att kremeras.

Det är en lite annorlunda känsla på begravningen. Alla har samlats runt deras lägenhet och tittar och pratar. Folk går runt och knyter röda trådar runt varandras armar och på motos. Jag fick ockå en, men min moto fick två...

Inga kommentarer: