fredag 17 oktober 2008

Hyra

För ett tag sen var det dag att förhandla om hyran. Jag har bott i lägenheten i ungefär ett år och betalat $350 per månad.

Det blev en massa förhandlingar fram och tillbaka. De ville inte göra något, men ville ha mer pengar. Jag ville ha AC på övervåningen och ommålat överallt.

Efter hrda förhandlingar där de ojat sig många gånger om hur dyrt det är mad AC så kom vi fram till $400 per månad och en AC på övervåningen.

Sen har det dörjt lite över en månad. Jag klagade för ett tag sen om att de inte fixat någon AC än.

I morse kom de och ringde på dörren. Med två AC-aggregat. Ett till övervåningen och ett till bottenvåningen.

Jag kommer aldrig att begripa hur de tänker.

3 kommentarer:

Erik sa...

Med andra ord är det inga monsterhyror direkt.

micke sa...

Nej, det kan man ju inte säga.

Jag förstår mig dock inte på huspriserna. Ett hus som är mindre än det jag hyr och har sämre läga skulle de ha $200000 för.

Hur går det då att hyra ut mitt för $400/månad?

Erik sa...

Läget, polarn. Läget feståru....