torsdag 24 april 2008

Detta har hänt del 2

Under nyårsveckan hände lite andra saker också. Bland annat var vi på The Rock, en stor nattklubb med live-musik. Mycket, mycket hög live-musik. Jag och Davin tog fram våra öronproppar och sen var det bara att rocka loss.

Nattklubben har kanske 10-12 meter högt i tak och en målad blå himmel med moln i taket. Utmed väggarna står det gigantiska pelare. Classy!

Det visade sig även att de hade tävlingar den här kvällen. Det började med säckkapplöpning... Lina (en kompis) tjatade på mig att ställa upp och eftersom jag är så otroligt snäll så gjorde vi det.

Tävlingsledningen var väldigt glad över att få en barrang (utlänning) i tävlingen. De sparkade ut ett Khmer-par för att vi skulle få plats.

Efter en hård match med flera byten så hoppade Lina över mållinjen på första plats. Första pris visade sig vara en låda öl. Inte illa!

Lite senare på kvällen var det utlottning på biljetterna. Jag lyckades vinna där också. Den här gången en flaska Chivas Regal. Killen som läste upp numren blev mycket förvånad när jag kom fram. "Fattar du Khmer?" var hans första fråga. För att bevisa det så fick jag läsa upp mitt nummer i mikrofonen för alla. Ännu ett uppskattat inslag!

Man får kalla det en lyckad kväll.

Inga kommentarer: